VITO en The Oval Office inspireren bezoekers Clean Vision Summit

Live+communicatie bureau haalt raamcontract evenementen binnen

Op 18 februari 2020 vond in Mechelen de eerste editie van de Clean Vision Summit plaats, een eendaags congres waarop het Vlaams Instituut voor Technologisch Onderzoek (VITO) bedrijven en investeerders wilde laten kennismaken met een 20-tal ‘cleantech’ innovaties die het ontwikkelde. Mede dankzij de ondersteuning van de live+communicatie-experten van The Oval Office mocht VITO terugblikken op een erg geslaagd evenement.

Eerste editie overtreft de verwachtingen

Hoeveel mensen zullen opdagen voor de eerste editie van een evenement, is vaak koffiedik kijken. Het communicatieteam van The Oval Office stelde een uitgekiende strategie samen, met o.a. partnerships met Kanaal Z en De Tijd, en slaagde er zo in om de vooropgestelde KPI’s van 450 aanwezigen en 50 inschrijvingen voor one-on-one expert talks te halen. De registraties moesten zelfs vroegtijdig stopgezet worden.

Techfair met inspirerende content

De aanwezigen in het Congres- en Erfgoedcentrum Lamot werden getrakteerd op productvoorstellingen door VITO-medewerkers, keynote-presentaties en gesprekken met experts. Daarnaast was er ook een centrale techfair, een expo-zone waarin The Oval Office via inspirerende content mogelijke samenwerkingen met VITO uitlichtte.

Bruno Reyntjens, commercieel directeur: “We hebben ons doel bereikt: het opzetten van een directe communicatielijn met bedrijven. De Summit is een unieke, professionele en gastvrije ontmoetingsplaats gebleken waar onderzoek en bedrijfsleven elkaar hebben gevonden.”

Kristin Geboers, communication manager: "De teams van The Oval Office speelden een cruciale rol in het succes van deze eerste editie. Hun strategisch en creatief advies op vlak van contentcreatie, evenementiële conceptontwikkeling, communicatieondersteuning en productie hebben geleid tot een geslaagde beleving."

Raamcontract voor evenementen

Dat er een tweede editie van de Clean Vision Summit komt, staat intussen vast. En aangezien The Oval Office begin februari de raamovereenkomst voor VITO-evenementen binnenhaalde, zal die ook door de live- en communicatieteams van het bureau in goede banen geleid worden.

Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office geïntegreerde campagnes die een slimme mix maken tussen live (events en brand activation) en communicatie (on- en offline). Met slechts één doel: ‘mensen merken laten beleven’. Het bureau introduceerde in 2012 het begrip Live Communicatie in de Belgische markt en sloot daarmee aan bij de groeiende (internationale) visie die merkbeleving centraal plaatst in de communicatiestrategie. The Oval Office werkt vanuit Antwerpen, Brussel, Gent en Amsterdam en telt 65 medewerkers, experten in corporate & marketing evenementen, digital marketing, brand activation, communicatie, content marketing en PR. The Oval Office werkt voor heel wat gerenommeerde organisaties en merken waaronder AB Inbev, Adobe, Actiris, Adecco, Agentschap voor Natuur en Bos, BMW, Brussel Mobiliteit, bpost bank, Google, Jobat Media, Kanselarij van de Eerste Minister, Lineas, Nintendo, Proximus, PSA, Randstad, Ricola, SD Worx, Stad Gent, Stad Antwerpen, UGent, Unicef, VITO en de Vlaamse overheid. The Oval Office is lid van ACC Belgium en stichter-aandeelhouder van 27Names, Europe’s live communication agency. Meer info op www.theovaloffice.be.

Veemarkt 135
1019 CC Amsterdam