UNICEF België en The Oval Office zetten millennials aan tot actie voor ieder kind

UNICEF België lanceerde zopas zijn nationale 'Doe mee!'-campagne. Die moet millennials bewust maken van de strijd die de organisatie voert en de acties die het onderneemt voor ieder kind. UNICEF werkt hiervoor samen met live communicatiebureau The Oval Office, dat de doelgroep op bekend terrein benadert: sociale media.

Millennials, belangrijke spelers in de samenleving

In 190 landen en gebieden zet UNICEF zich in om ieder kind te beschermen en erover te waken dat hun rechten wereldwijd worden gevrijwaard. Volledig op basis van vrijwillige bijdragen van overheden en particulieren, zet het grootschalige nood- en ontwikkelingsprojecten op om de toekomst van miljoenen kinderen veilig te stellen.

Millennials zijn vandaag belangrijke actoren, in staat om actie te ondernemen en de samenleving op een positieve manier te beïnvloeden. Aan de hand van The Oval Office’s gesegmenteerde contentstrategie, daagt UNICEF België deze doelgroep op sociale media rechtstreeks uit om zich te engageren.

The Oval Office als partner in content marketing

Om deze content marketingcampagne voor millennials uit te voeren, koos UNICEF België na een pitch voor The Oval Office als strategische en creatieve partner.

Sébastien Rochedy, Marketing Manager UNICEF België: “UNICEF is weliswaar goed bekend bij het brede publiek. Maar de thema's van onze wereldwijde strijd en wat we precies doen voor ieder kind, zijn dat minder. We willen de millenials daarom aanspreken en uitnodigen om nog meer te doen voor de rechten en de toekomst van kinderen.

Met de hulp van The Oval Office, dat onze zorgen duidelijk heeft geïdentificeerd, ontwikkelden we voor dit segment zowel visuele communicatie-elementen als een aangepaste mediabenadering. Samen met het creatieve team kijken we hoopvol uit naar de resultaten van onze campagne.”

Rechten niet voor ieder kind vanzelfsprekend

Het bureau koos ervoor om millennials uit te dagen rond wat zij als vanzelfsprekend beschouwen in hun dagelijks leven. In straatinterviews die gepost worden op social media, spreken jongeren zich uit over toegang tot drinkwater, vaccinatie of onderwijs. Om vervolgens de volledig tegengestelde realiteit van andere kinderen te tonen en de acties van UNICEF wereldwijd te belichten.

Op www.unicef.be/doe-mee moedigt de campagne millennials aan om mee te doen en de uitdagingen van kinderen te steunen, op een manier die ze zelf verkiezen.

Credits

Klant: Dominique Ceuppens, Sébastien Rochedy, Jeroen Lauwereys, Margot Fafchamps
Strategy: Olivier Trop
Creation: Jurgen Van Damme
Account manager: Hanne Stoppie
Digital team: Alice Louis, Larissa Mathieu
Video: Amok

Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office geïntegreerde campagnes die een slimme mix maken tussen live (events en brand activation) en communicatie (on- en offline). Met slechts één doel: ‘mensen merken laten beleven’. Het bureau introduceerde in 2012 het begrip Live Communicatie in de Belgische markt en sloot daarmee aan bij de groeiende (internationale) visie die merkbeleving centraal plaatst in de communicatiestrategie. The Oval Office werkt vanuit Antwerpen, Brussel, Gent en Amsterdam en telt 65 medewerkers, experten in corporate & marketing evenementen, digital marketing, brand activation, communicatie, content marketing en PR. The Oval Office werkt voor heel wat gerenommeerde organisaties en merken waaronder AB Inbev, Adobe, Actiris, Adecco, Agentschap voor Natuur en Bos, BMW, Brussel Mobiliteit, bpost bank, Google, Jobat Media, Kanselarij van de Eerste Minister, Lineas, Nintendo, Proximus, PSA, Randstad, Ricola, SD Worx, Stad Gent, Stad Antwerpen, UGent, Unicef, VITO en de Vlaamse overheid. The Oval Office is lid van ACC Belgium en stichter-aandeelhouder van 27Names, Europe’s live communication agency. Meer info op www.theovaloffice.be.

Veemarkt 135
1019 CC Amsterdam