The Oval Office zet ‘De Grote Verbinding’ met creatieve content in de kijker op de Ringdagen

In de pas vernieuwde Handelsbeurs vond op 26 en 27 november de derde editie van de Ringdagen plaats. Antwerpenaren konden er terecht met al hun vragen over ‘De Grote Verbinding’, het co-creatie project waarmee de stad Antwerpen en de Vlaamse overheid de Antwerpse Ring zullen vervolledigen en de omliggende buurten willen opwaarderen. Voor het derde jaar op een rij stond The Oval Office de organisatie bij met het vertalen van de content naar een aantrekkelijk grafisch design.

De Grote Verbinding

In de komende jaren wordt Antwerpen een van de meest ambitieuze bouwwerven van Europa: enerzijds wordt met Oosterweelverbinding de Antwerpse Ring volledig rond gemaakt en anderzijds worden langs de volledige Ring verschillende leefbaarheids- en overkappingsprojecten uitgevoerd. Door het innovatieve project - dat dit jaar bekroond werd met een prestigieuze EuroCities Award - komt er bovengronds ruimte vrij voor meer groen en worden bestaande en nieuwe wijken aan beide kanten van de Ring verbonden. Met de Ringdagen willen alle betrokken partijen de Antwerpenaren informeren over de stand van zaken van het huzarenstukje.

Creatieve content toont work in progress

Net als in 2017 en 2018 werd The Oval Office door de Vlaamse overheid betrokken bij de uitwerking van de Ringdagen. De communicatie- en contentstrategen en grafische ontwerpers van het bureau creëerden voor elk van de werfzones infomappen met de meest recente informatie, een fotoalbum en plattegrondschetsen. Deze werden in werkmappen op tekentafels uitgestald, om te benadrukken dat ‘De Grote Verbinding’ een work in progress is. Daarnaast zorgde The Oval Office voor de creatieve eventsignalisatie, een wervende infobrochure en overzichtelijke plattegrond om de bezoekers wegwijs te maken in de 7 Ringparken en de vele info.

De Ringdagen werden met ruim 4.000 bezoekers over de 2 dagen een groot succes.

De Grote Verbinding is een initiatief van de stad Antwerpen en de Vlaamse overheid (Departement Mobiliteit en Openbare Werken). De copywriting van de infopanelen werd verzorgd door Pantarein, de eventorganisatie door Sylvester.

Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office geïntegreerde campagnes die een slimme mix maken tussen live (events en brand activation) en communicatie (on- en offline). Met slechts één doel: ‘mensen merken laten beleven’. Het bureau introduceerde in 2012 het begrip Live Communicatie in de Belgische markt en sloot daarmee aan bij de groeiende (internationale) visie die merkbeleving centraal plaatst in de communicatiestrategie. The Oval Office werkt vanuit Antwerpen, Brussel, Gent en Amsterdam en telt 65 medewerkers, experten in corporate & marketing evenementen, digital marketing, brand activation, communicatie, content marketing en PR. The Oval Office werkt voor heel wat gerenommeerde organisaties en merken waaronder AB Inbev, Adobe, Actiris, Adecco, Agentschap voor Natuur en Bos, BMW, Brussel Mobiliteit, bpost bank, Google, Jobat Media, Kanselarij van de Eerste Minister, Lineas, Nintendo, Proximus, PSA, Randstad, Ricola, SD Worx, Stad Gent, Stad Antwerpen, UGent, Unicef, VITO en de Vlaamse overheid. The Oval Office is lid van ACC Belgium en stichter-aandeelhouder van 27Names, Europe’s live communication agency. Meer info op www.theovaloffice.be.

Veemarkt 135
1019 CC Amsterdam