The Oval Office wint Silver Benelux Event Award

Gisterenavond zijn in Auditorium 2000 in Brussels Expo de Benelux Event Awards 2014 uitgereikt. Dit jaar streden 36 projecten voor één van de BEA’s. Slechts 7 projecten werden bekroond: 2 bureaus kregen een Silver en 5 een Bronze Award. Live communicationbureau The Oval Office won een Silver Award voor de case “Emmaüs. Al 15 jaar de puntjes op de ü” die het bedacht en uitwerkte voor zorg-vzw Emmaüs.

De BEA’s worden jaarlijks georganiseerd door Experience Magazine, het vakblad voor live communicatie en event marketing. “We belonen evenementen die blijk geven van creativiteit, durf, organisatievermogen, passie en vooral doeltreffendheid”, aldus Kristel Brants, Events & Sponsoring Manager van Electrabel en voorzitter van de BEA Jury. De Jury voor de finale ronde bestond uit 14 communicatie- en eventprofessionals waaronder Alain De Greef, Head of Sponsoring & Events chez BNP Paribas Fortis, Caroline Degeyter, Sponsoring & Events Manager Bacardi, Johan Vandepoel, CEO van ACC Belgium en Michiel Verstrynge, Manager Sponsoring & Events Nationale Loterij.

Maïsdoolhof

Al 15 jaar biedt zorg-vzw Emmaüs kwaliteitsvolle en toegankelijke zorg dankzij de inzet, expertise en ‘zin in zorg’ van haar medewerkers. Een goede reden om de medewerkers te bedanken voor hun inzet. The Oval Office kwam met het idee om deze verjaardag niet met een academische zitting of traditioneel personeelsfeest te vieren, maar met een verrassend doolhofhappening.

Het bureau bedacht het idee van een reuze doolhof en creëerde samen met een team van Emmaüsmedewerkers talrijke animaties in en rond het doolhof. Gedurende tien dagen hebben 4400 medewerkers, patiënten en bewoners van de 21 voorzieningen van Emmaüs deelgenomen aan allerlei activiteiten in en rond het 6 hectare grote doolhof. Het bureau ontwierp ook het feestlogo, de slogan “Wij zetten de puntjes op de ü. Al 15 jaar lang”, de website www.15jaaremmaus.be en de verschillende interne communicatietools.

Kristel Brants, voorzitter van de BEA Jury: “De Jury wist vooral te appreciëren hoe de waarden van Emmaüs werden vertaald in het concept, hoe alle stakeholders van Emmaüs – van medewerkers tot bewoners en patiënten – heel nauw betrokken werden, en hoe het bureau de opdracht voor ‘een feest’ heeft uitgebreid naar een volledig ‘feestjaar’”

Inge Vervotte, voorzitter van het dagelijks bestuur van Emmaüs: “Het was een hele fijne samenwerking met The Oval Office. We spraken van in het begin dezelfde taal. Het is echt een gezamenlijk project geworden waarin iedereen zijn eigen inbreng kon doen. We kregen ook zeer goede reacties. Mensen waren blij verrast met de keuze van het doolhof waarin we onze visie op het zorgtraject konden weergeven namelijk de zorg die we aanbieden vanuit de wieg tot in het rusthuis. Het verhaal klopte helemaal zowel conceptueel, inhoudelijk als qua uitwerking en visie. Personeelsleden en bewoners spreken nog vaak over hun beleving in het doolhof. Iedereen voelde zich betrokken bij de verschillende communicatiemomenten die we samen met The Oval Office tijdens het hele jaar hebben georganiseerd.”

Client: Emmaüs - Ilse Janssens, Johan Meerbergen

Agency: The Oval Office

Strategy: Olivier Trop

Communication: Evy Donse, Elise Crispeels

Live (Event & Logistics): Tuya Beyers, Bjorn Peeters

Persberichten in je mailbox

The Oval Office is een creatief communicatiebureau dat de beleving van mensen centraal stelt in elke campagne. Met een team van 100+ experts werken we vanuit onze kantoren in Amsterdam, Antwerpen, Brussel en Parijs. We mixen live, digital, content, social, loyalty en media tot opmerkelijke interne en externe campagnes. The Oval Office werkt onder andere voor Google, BMW, B&B Hotels, Proximus, Aéroports de Paris, Delhaize, Nintendo, Adobe, SD Worx, Bol.com, Randstad, de Vlaamse overheid, Deloitte, AB Inbev, SNCF, le Ministère de la Culture  Français.

Neem een kijkje op onze website: www.theovaloffice.be/nl-be/

Contact

• Mechelsesteenweg 271 b10.1 - 2018 Antwerpen • Havenlaan / Avenue du port 86C b15 - 1000 Brussel • Tolstraat 199 - 1074 VJ Amsterdam • 28 Av. de St Ouen - Paris 75018

www.theovaloffice.be