The Oval Office viert 200 jaar Brandweer in Antwerpen

Live communicatiecampagne laat de veelzijdigheid van de brandweer beleven

De brandweer in Antwerpen bestaat exact 200 jaar. Een goede reden om de brandweermannen- en vrouwen een jaar lang in de kijker te zetten met de live communicatiecampagne Verbluffend Veelzijdig, ontwikkeld door The Oval Office. Vijf ambassadeurs nemen de inwoners van Antwerpen, Zwijndrecht en Wijnegem de komende maanden mee op sleeptouw voor en achter de schermen van hun beroep.

5 ambassadeurs, 5 thema’s

The Oval Office koos ervoor om met de campagne de veelzijdigheid van Brandweer Zone Antwerpen te benadrukken. Want het gaat niet enkel om branden blussen, maar ook om de diensten achter de schermen. Vijf ambassadeurs – brandweermannen- en vrouwen, een logistiek medewerker en een jurist – belichamen die veelzijdigheid.

Naast het algemene thema worden er in de loop van het jaar nog vier andere subthema’s uitgelicht: verbluffend smart, verbluffend avontuurlijk, verbluffend dichtbij en verbluffend warm. Aan elk van die thema’s is een ander campagnebeeld, een andere video en een reeks acties gekoppeld.

Print, online en live

De campagne is ook veelzijdig in z’n tactische uitwerking. Met een website als centrale content hub, Facebookposts en -videoadvertenties, affiches en later dit jaar ook een magazine. Maar bewoners van de zone zullen het werk van de brandweer ook live kunnen beleven. Onder meer met een historische wandel- en fietsroute langs oude kazernes of plekken waar grote branden hebben gewoed, een opendeurdag in de kazerne Post Noord en bezoekmomenten voor omwonenden in de kleinere kazernes.

De campagne en het feestjaar zijn gisteren op gang getrapt in aanwezigheid van de burgemeesters van Antwerpen, Zwijndrecht en Wijnegem. Burgemeester Bart De Wever klauterde voor de gelegenheid op een ladderwagen om een gigantisch spandoek te onthullen.

Client: Stad Antwerpen, Brandweer Zone Antwerpen
Account team: Mariëlle Degeeter, Hanne Stopie, Eva Vandyck