The Oval Office organiseert eerste 'CERMified' events voor BMW en Proximus

Sinds 1 juli is het officieel weer toegestaan om, onder bepaalde door de overheid gestelde voorwaarden, evenementen te organiseren. Dit betekent dat bedrijven en organisaties de kracht van live weer volop kunnen aanwenden om hun merk, product of bedrijfsverhaal te laten beleven tijdens COVID-veilige evenementen. The Oval Office liet er voor zowel Proximus als BMW geen gras over groeien en bood de klanten van beide merken een veilige, 'CERMified' live beleving aan.

Een veilig evenement is een CERMified evenement

Als professioneel en maatschappelijk verantwoord live+communicatiebureau maakte The Oval Office deel uit van de taskforce die door de Alliance of Belgian Event Federations werd opgericht om - in nauwe samenwerking met de GEES en de lokale, regionale en nationale overheden - het COVID Event Risk Model (CERM) te ontwikkelen. Dit model stelt organisatoren in staat om hun evenementen te scannen op de gezondheids- en veiligheidsrisico's van COVID-19, door een aantal parameters te evalueren waarvan bekend is dat ze de verspreiding van het coronavirus verminderen of, in sommige gevallen, vergroten.

Live belevingen voor de klanten van Proximus en BMW

Proximus trakteerde samen met Live Nation enkele van haar klanten op een Rock Werchter Secret Festival, een avond vol intieme concerten door Belgische topartiesten. The Oval Office stond in voor de organisatie van een VIP-experience, waarbij alle CERM-maatregelen nauwgezet werden opgevolgd.

Het bureau verzorgde ook een exclusieve gastronomische avond voor enkele leden van het BMW Pure Emotions loyaltyprogramma. Terwijl de aanwezigen genoten van topchef Roger Van Damme's creaties, hield een COVID-safe event coordinator op de achtergrond een oogje in het zeil om eventuele risico's in de kiem te smoren.

Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office geïntegreerde campagnes die een slimme mix maken tussen live (events en brand activation) en communicatie (on- en offline). Met slechts één doel: ‘mensen merken laten beleven’. Het bureau introduceerde in 2012 het begrip Live Communicatie in de Belgische markt en sloot daarmee aan bij de groeiende (internationale) visie die merkbeleving centraal plaatst in de communicatiestrategie. The Oval Office werkt vanuit Antwerpen, Brussel, Gent en Amsterdam en telt 65 medewerkers, experten in corporate & marketing evenementen, digital marketing, brand activation, communicatie, content marketing en PR. The Oval Office werkt voor heel wat gerenommeerde organisaties en merken waaronder AB Inbev, Adobe, Actiris, Adecco, Agentschap voor Natuur en Bos, BMW, Brussel Mobiliteit, bpost bank, Google, Jobat Media, Kanselarij van de Eerste Minister, Lineas, Nintendo, Proximus, PSA, Randstad, Ricola, SD Worx, Stad Gent, Stad Antwerpen, UGent, Unicef, VITO en de Vlaamse overheid. The Oval Office is lid van ACC Belgium en stichter-aandeelhouder van 27Names, Europe’s live communication agency. Meer info op www.theovaloffice.be.

Veemarkt 135
1019 CC Amsterdam