The Oval Office maakt huurders en verhuurders wegwijs in Vlaams Woninghuurdecreet

Op 1 januari is het Vlaamse Woninghuurdecreet van kracht geworden. In opdracht van het agentschap Wonen-Vlaanderen werkte The Oval Office een informatiecampagne uit die huurders en verhuurders van woningen en studentenkamers in Vlaanderen wegwijs moet maken in het nieuwe decreet. Centraal in de campagne staat de website www.woninghuur.vlaanderen, die tijdens een persmoment werd gelanceerd.

Situatieschets in videospots

De informatiecampagne loopt nog tot en met 31 maart en is te zien via diverse kanalen zoals printmedia, digitale schermen in treinstations, radiospots, Facebook, Immoweb en andere websites. The Oval Office creëerde onder meer een reeks ludieke online video's waarin telkens een vraag wordt gesteld over een bepaalde huursituatie: een kapotte boiler, een studente die haar kot wil onderverhuren, een vraag over de huurwaarborg … Dezelfde situaties komen ook terug in de radiospots en op geanimeerde advertenties die in stations de aandacht van de drukke treinreiziger trekken.

Website als centrale informatiehub

De volledige campagne staat in het teken van traffic genereren naar de website www.woninghuur.vlaanderen als centrale informatiehub. Er werd bovendien veel aandacht besteed aan duidelijke informatie voor elke doelgroep. The Oval Office herschreef daarom op een beknopte en begrijpbare manier de inhoud van het huurdecreet. De informatie op de website werd vervolgens ingedeeld in overzichtelijke thema’s. Ook het design en de creatie van de nieuwe website werd gecoördineerd door The Oval Office.

Informatiebrochures en -folders

Naast het campagnemateriaal en de website werden er ook informatiebrochures en -folders gemaakt over woninghuurovereenkomsten en studentenhuurovereenkomsten gesloten vanaf 1 januari 2019. Die kunnen gratis besteld of gedownload worden via de campagnewebsite.