The Oval Office lanceert Lineas met 'force'

Interne en externe live communication voor lancering nieuwe merknaam

Eind vorige maand lanceerde spooroperator B Logistics een nieuwe merknaam en corporate identity: Lineas, your freight force. De laatste logische stap in het proces van gezondmaking en privatisering van het bedrijf, maar vooral als ondersteuning van de geplande Europese groei. The Oval Office werkte een live communication campagne uit in verschillende fases, om de nieuwe identiteit zowel intern als extern te lanceren. Rode draad doorheen de campagne was de force die de missie en het team van het vernieuwde bedrijf uitdraagt.

Avant-première voor medewerkers

De primeur van de nieuwe naam ging naar de eigen medewerkers. Voor hen organiseerde The Oval Office een avant-première die op precies hetzelfde moment in drie verschillende cinemazalen in Namen, Antwerpen en Gent plaatsvond. Na een krachtige haka werd elke zaal door een ander lid van de directie toegesproken. Via livestreaming konden ze in Gent ook volgen wat er in Antwerpen en Namen gebeurde, en omgekeerd.

Merkbeleving voor pers, klanten en partners

Een week later liet The Oval Office ook de pers, klanten en partners het nieuwe merk Lineas beleven, in de Proximus Lounge in Brussel. Het bureau verzorgde voor elk van deze evenementen het volledige communicatietraject, de (video)content voor de presentaties, een 3D-animatie voor de onthulling van het logo en een foto-activatie. Afsluitend organiseerde The Oval Office ook nog een personeelsfeest in het force thema.

Internationale beursstand

Sluitstuk van de campagne was de aanwezigheid van Lineas op Transport Logistic in München, waar Lineas zich voorstelde aan de internationale logistieke sector. Om het merk tot leven te brengen ontwierp het bureau een totale merkbeleving bestaande uit een nieuwe stand, live activaties en een reeks communicatietools. Aan de enthousiaste reacties van de bezoekers te horen, miste Lineas zijn internationale entree niet !

Barbara Verougstraete The Oval Office