The Oval Office laat mensen een zomer lang merken beleven

Vandaag is de herfst officieel in het land.... Aanleiding voor The Oval Office om terug te blikken op een energieke zomer met events, activaties en live communicatiecampagnes voor verschillende merken. Zo stond het bureau voor het derde jaar op rij in voor de creatie en exploitatie van de BMW Beach Lounge in Knokke-Heist. En ook voor het Internationaal Cartoonfestival, het paardenspektakel Tagad’Art en televisiezender één creëerde The Oval Office zomerse merkbelevingen op maat.

Exclusieve BMW-beleving op het strand

De BMW Beach Lounge is intussen uitgegroeid tot een vaste waarde op het strand van Knokke-Heist. In het exclusieve interieur werden 30.000 gasten opnieuw ondergedompeld in een complete BMW-beleving. Ze konden er genieten van een cocktail of een driegangen-diner met zicht op zee én op de nieuwste automodellen.

Daarnaast werden er modeshows, live DJ-sets en testritten georganiseerd, topchef Roger Van Damme kwam heerlijke desserten klaarmaken en er waren meet & greets met de atletiekfamilie Borlée en acteur Matthias Schoenaerts. Een echte closing party sloot de zomer in BMW-stijl af.

PR en content marketing met een live accent

Vlak naast de BMW Beach Lounge stond ook deze zomer het paviljoen van het Internationaal Cartoonfestival. The Oval Office verzorgde de mediarelaties en liet het Cartoonfestival ook op sociale media volop leven. Het bureau ging aan de slag met het centrale thema ‘Superhelden’ en maakte van de persopening een live event met een echte ‘battle of heroes’.

De buzz die daardoor was ontstaan leidde de hele zomer lang tot regionale en nationale persaandacht: live gesprekken met de curator in Plage Préférée op Radio 2 en bij La Première, reportages op de regionale televisiezender en talrijke artikels in de nationale en regionale dagbladen en lifestyle magazines. Het festival trok dit jaar trouwens een recordaantal bezoekers!

Nog in Knokke-Heist heeft The Oval Office deze zomer samen met de gemeente de communicatiecampagne uitgewerkt voor het paardenspektakel Tagad’Art. Het bureau creëerde affiches, radio- en tv spots, flyers en print advertenties, deed aan content marketing op de sociale media en een werkte een PR-aanpak uit gericht op de lokale en nationale pers.

De start van de campagne was een feestelijke première voor een volle zaal van genodigden, bekende Vlamingen en journalisten. Maar ook nadien werd de pers op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen voor en achter de schermen van Tagad'Art. Het resultaat? Reportages in de journaals van de VRT, RTBF en Focus-WTV alsook op Radio 2, heel wat artikels en interviews in kranten en magazines van Het Nieuwsblad en De Zondag tot Story, Paris Match en Le Vif.

één-gezichten heten vakantiegangers welkom thuis

De zomer werd afgesloten met de lancering van het nieuwe één, een samenwerking tussen de event en brand activation teams van The Oval Office, de VRT en het reclamebureau Make Lemonade. Vakantiegangers werden op Brussels Airport verwelkomd door bekende gezichten van de zender. Die deelden ijsjes uit, gingen met fans op de foto en speelden spelletjes met de kinderen. De kijkers maakten zo niet alleen kennis met het vernieuwde merk, ze voelden ook dat ze bij één goed zitten voor een fijne televisieavond.

Barbara Verougstraete

Persberichten in je mailbox

The Oval Office is een creatief communicatiebureau dat de beleving van mensen centraal stelt in elke campagne. Met een team van 100+ experts werken we vanuit onze kantoren in Amsterdam, Antwerpen, Brussel en Parijs. We mixen live, digital, content, social, loyalty en media tot opmerkelijke interne en externe campagnes. The Oval Office werkt onder andere voor Google, BMW, B&B Hotels, Proximus, Aéroports de Paris, Delhaize, Nintendo, Adobe, SD Worx, Bol.com, Randstad, de Vlaamse overheid, Deloitte, AB Inbev, SNCF, le Ministère de la Culture  Français.

Neem een kijkje op onze website: www.theovaloffice.be/nl-be/

Contact

• Mechelsesteenweg 271 b10.1 - 2018 Antwerpen • Havenlaan / Avenue du port 86C b15 - 1000 Brussel • Tolstraat 199 - 1074 VJ Amsterdam • 28 Av. de St Ouen - Paris 75018

www.theovaloffice.be