The Oval Office laat het publiek de kracht van offshore windenergie beleven

Het vijfde windmolenpark in de Belgische Noordzee is deze zomer elektriciteit beginnen te produceren. Hiermee is de kaap van stroomproductie voor 1 miljoen gezinnen overschreden. Om deze belangrijke mijlpaal te vieren en in de kijker te zetten, organiseerde The Oval Office voor het Belgian Offshore Platform een live communication beleving op het strand van Oostende: 15.000 papieren windmolentjes vormden samen het cijfer 1.000.000 en brachten offshore windenergie – die ver weg op zee geproduceerd wordt – voor een keer tot vlakbij de consument.

Nationale media coverage

Een 20-koppig team was de hele nacht in de weer om de duizenden windmolentjes te assembleren en op het strand te plaatsen. Klaar om ’s morgens de nationale pers te ontvangen. Dat leverde reportages op in de nieuwsuitzendingen van de VRT en RTBF, in het VTM Nieuws en op Focus-WTV alsook in de online en printedities van bijna alle Belgische kranten.

Boottochten naar de offshore windmolenparken

Na afloop van het persmoment werden de strandgangers uitgenodigd om een windmolentje te plukken. Een team van brand ambassadors maakte dezelfde dag ook nog een tour langs de andere kuststeden, om molentjes uit te delen. Op elk molentje stond een unieke code. Wie geluk heeft en een molentje uitkoos met daarop één van de winnende codes, mag op 15 of 16 september gratis een boottocht maken naar de windmolenparken.

360° merkbeleving created by The Oval office

Daarnaast zijn ook via een wedstrijd op www.windenergieopzee.be plaatsen voor de boottochten te winnen. De quiz en de webpagina zijn ontworpen en ontwikkeld door The Oval Office. Het bureau staat ook in voor de strategie en de uitvoering van de social advertising campagne om de wedstrijd te promoten. En ook de boottochten in september zullen door de live + communication teams van The Oval Office in goede banen geleid worden.