The Oval Office gaat de BE-Alert Challenge aan

Vandaag zijn er al meer dan 420.000 registraties op BE-Alert, het alarmsysteem van het Crisiscentrum van de Federale Overheid. Wie zich registreerde, wil graag verwittigd worden bij een noodsituatie. Samen met The Oval Office gaat het crisiscentrum de uitdaging aan om tegen eind dit jaar meer dan 520.000 registraties van burgers te halen. De aanpak: een verrassende online campagne met Facebook bot en influencer marketing.

Online advertising

Via een online advertising campagne op verschillende kanalen, worden mensen naar de website van BE-Alert geleid. Daar kunnen ze zichzelf inschrijven én een vriend een wake-up call sturen om hetzelfde te doen. Want met de BE-Alert Challenge zorg je niet enkel voor je eigen veiligheid, maar ook voor de veiligheid van anderen.

Facebook bot

Daarvoor heeft The Oval Office een op maat gemaakte Facebook bot ontwikkeld. Die zorgt ervoor dat de vriend een gepersonaliseerde visual in z’n Facebookfeed te zien krijgt. Het is ook mogelijk om vrienden een gepersonaliseerde e-mail te sturen, om hen te wijzen op het belang van BE-Alert.

Influencer marketing

Die actie wordt verder ondersteund met clean tags in verschillende steden en samenwerkingen met influencers. Bekende YouTubers, maar ook experten en professionals vanop het terrein, zoals een agent, een brandweerman, een weerman of een ambulancier. Zij weten hoe belangrijk het is om in noodsituaties meteen geïnformeerd te worden. Tijd kan levens redden.

Barbara Verougstraete The Oval Office