The Oval Office en het Agentschap voor Natuur en Bos breken records met Week van het Bos

De voorbije week organiseerde het Agentschap voor Natuur en Bos opnieuw de Week van het Bos. Het werd een recordeditie met naar schatting 140.000 bezoekers. De campagne was voor het vierde jaar op rij bedacht en uitgewerkt door live communicatiebureau The Oval Office, vaste partner van het ANB. Onder het motto 'Welkom in de grootste sportclub van Vlaanderen' stond de week in het teken van sportbeleving in de natuur.

Het bos als de gedroomde sportclub

Voor dit en volgend jaar koos het Agentschap voor Natuur en Bos voor het overkoepelende thema sport. The Oval Office werkte hierbij een creatief concept uit in tekst en beeld. Namelijk het bos als de gedroomde sportclub: groter, groener, gezonder én gratis. Want waarom zou je in een muffe sportzaal aan je conditie werken als je dat ook vrij en blij in de natuur kan doen? Een thema dat duidelijk aansprak, want nooit eerder namen zoveel mensen deel aan de Week van het Bos.

Affichage, content marketing en PR

The Oval Office ontwierp het campagnebeeld en affiches en was verantwoordelijk voor de content op de website, de Facebook- en Twitterpagina en in het Week van het Bos Magazine, dat kinderen en hun ouders zin deed krijgen om de natuur in te trekken en te bewegen. Dankzij deze inspanningen leefde de Week van het Bos ook volop online: meer dan 20.000 mensen bezochten de website en de Facebookpagina kreeg er op drieëneenhalve maand ruim 2.600 natuurfans bij.

Daarnaast verzorgde The Oval Office ook de persrelaties, wat leidde tot reportages in verschillende kranten, magazines, op nieuwssites, radio en televisie. Mediapartner Studio Brussel zond live uit tijdens het openingevent in het Limburgse Bosland en besteedde de hele week on air en online aandacht aan sportbeleving in de natuur.

Barbara Verougstraete The Oval Office