The Oval Office doet voor Natuur en Bos de Groeten uit Buitengewoon Binnenland

Een staycation of dichtbijvakantie was wellicht nooit zo in trek als deze zomer. Als beheerder van tal bossen, natuurgebieden en domeinen wil Natuur en Bos de buitengewone troeven van de Vlaamse natuur in de kijker zetten. Het werkte daarom samen met live+communicatiebureau The Oval Office, dat de zomercampagne ‘Groeten uit buitengewoon binnenland’ ontwikkelde. Met een tweede campagne sporen Natuur en Bos en The Oval Office wandelaars met een hond aan om hun huisdier aan de leiband te houden: 'Hond aan de lijn, ’t zal wel zijn!'.

Groeten uit buitengewoon binnenland

Vlaanderen is een schatkamer aan - soms ongekende - natuurpracht. Om het bestaande en nieuwe belevingsaanbod van Natuur en Bos samen te brengen, bedacht The Oval Office het concept 'Groeten uit buitengewoon binnenland'. Het bureau verzorgt de hele zomer lang de social mediacampagne en coördineert de native advertising campagne in samenwerking met DPG Media.

Buitengewoon kamperen

Wie vakantie zegt, zegt ook overnachten. Natuur en Bos lanceert deze zomer het concept buitengewoon kamperen: een 10-tal unieke locaties in de Vlaamse natuur waar je - op ruime afstand van elkaar - kan kamperen in een tipitent. Om dit aanbod te promoten, zette The Oval Office een PR-campagne op nodigde het journalisten en bloggers uit om als allereersten buitengewoon te kamperen.

Hond aan de lijn, 't zal wel zijn

Meer wandelaars, dat betekent ook meer honden. Die zijn van harte welkom in de natuur, maar enkel aan de leiband. The Oval Office werkte een strategie, creatief concept en 3 campagnebeelden uit. Het ontwikkelde ook stand-in borden voor op het terrein en produceerde samen met Staf Coppens en Natuur en Bos een reeks filmpjes waarin Staf hondeneigenaars sensibiliseert over waarom het zo belangrijk is dat honden in de natuur aan de leiband blijven.

Client: Natuur en Bos, Jelle De Wilde en Filip Hubin
Strategy: Marijke Dubois
Account team: Evy Donse, Marijke Dubois en Elien Van Baelen
Creative Director: Kristof Snels
Concept & Art direction 'Buitengewoon binnenland': Ellen Van de Gehuchte en Tom De Vliegher
Concept & Art direction 'Honden aan de lijn': Marc Kockelkorn
Social campaign: Alice Louis
PR campaign: Barbara Verougstraete

Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office geïntegreerde campagnes die een slimme mix maken tussen live (events en brand activation) en communicatie (on- en offline). Met slechts één doel: ‘mensen merken laten beleven’. Het bureau introduceerde in 2012 het begrip Live Communicatie in de Belgische markt en sloot daarmee aan bij de groeiende (internationale) visie die merkbeleving centraal plaatst in de communicatiestrategie. The Oval Office werkt vanuit Antwerpen, Brussel, Gent en Amsterdam en telt 65 medewerkers, experten in corporate & marketing evenementen, digital marketing, brand activation, communicatie, content marketing en PR. The Oval Office werkt voor heel wat gerenommeerde organisaties en merken waaronder AB Inbev, Adobe, Actiris, Adecco, Agentschap voor Natuur en Bos, BMW, Brussel Mobiliteit, bpost bank, Google, Jobat Media, Kanselarij van de Eerste Minister, Lineas, Nintendo, Proximus, PSA, Randstad, Ricola, SD Worx, Stad Gent, Stad Antwerpen, UGent, Unicef, VITO en de Vlaamse overheid. The Oval Office is lid van ACC Belgium en stichter-aandeelhouder van 27Names, Europe’s live communication agency. Meer info op www.theovaloffice.be.

Veemarkt 135
1019 CC Amsterdam