The Oval Office creëert de perfecte habitat voor 90 jaar FWO

Het Fonds Wetenschappelijk Onderzoek viert dit jaar z’n 90ste verjaardag. Naar aanleiding daarvan gaf het aan live communicatiebureau The Oval Office de opdracht om een eendaags congres en wetenschapsfeest uit te werken. Het bureau creëerde een concept, stond in voor het communicatietraject en de volledige live beleving.

De kracht van onderzoek beleven

The Oval Office won de pitch voor het congres met het inhoudelijk en visueel concept: FWO, al 90 jaar de perfecte habitat voor kennismakers. Het Flanders Meeting & Convention Center in Antwerpen werd voor één dag omgebouwd tot habitat waar de 1.200 aanwezige wetenschappers en studenten wetenschap en innovatie konden beleven.

De aankleding met hout en groenelementen, het ontwerp en de productie van sponsorstanden in karton, een photobooth in jungle-, woestijn- of graslandsetting, een duurzame goodie bag … het concept werd volledig doorgetrokken. Ook in het uitnodigingstraject, de website www.kennismakers.be en alle eventcommunicatie kwam de herkenbare beeldtaal telkens terug.

Feestelijke opening en slot

Het team van The Oval Office verzorgde de creatieve invulling van de openingssessie met videocontent en een spectaculaire dansfinale door de studenten van het Koninklijk Conservatorium. Het bureau verzorgde ook het contact met de 27 sponsors. Een twintigtal hostessen van The People zorgden voor het onthaal van de congresgangers.