The Oval Office creatief voor Stad Gent met OMG! Van Eyck was here

Met de campagne 'OMG! Van Eyck was here' viert de stad Gent in 2020 haar grootste Vlaamse Meester, Jan Van Eyck. Het campagnebeeld is bedacht en uitgewerkt door live communicatiebureau The Oval Office. Het brengt verleden en heden samen en toont hoe sterk Van Eyck ook vandaag nog leeft in Gent.

Jan Van Eyck is onlosmakelijk met Gent verbonden door zijn meesterwerk het Lam Gods. Met een grote tentoonstelling in het Museum voor Schone Kunsten, een nieuw bezoekerscentrum in de Sint-Baafskathedraal en een cultureel-toeristisch programma toont Gent in 2020 hoe de nalatenschap van Van Eyck na zes eeuwen nog steeds door de aderen van de stad en haar inwoners vloeit.

'OMG! Van Eyck was here' is een knipoog naar de handtekening 'Johannes de Eyck fuit hic', die Van Eyck zelf plaatste op zijn 'portret van Giovanni Arnolfini en zijn vrouw'. Anderzijds staat de titel ook voor de sterke stempel die Van Eyck en het Lam Gods op Gent gedrukt hebben. Het beeld met de zingende engel geeft de verwondering weer die bezoekers nog steeds voelen én uiten wanneer ze het Lam Gods zien. En de verschillende kleuren van het logo verwijzen naar het felle kleurgebruik in de werken van Van Eyck.

Het themajaar kadert in het overkoepelende project Vlaamse Meesters van Toerisme Vlaanderen.

Klant: Cultuur Gent
Accountteam: Line Reynaert en Eva Verhofstadt
Creative: Ellen Van de Gehuchte

Barbara Verougstraete

Persberichten in je mailbox

The Oval Office is een creatief communicatiebureau dat de beleving van mensen centraal stelt in elke campagne. Met een team van 100+ experts werken we vanuit onze kantoren in Amsterdam, Antwerpen, Brussel en Parijs. We mixen live, digital, content, social, loyalty en media tot opmerkelijke interne en externe campagnes. The Oval Office werkt onder andere voor Google, BMW, B&B Hotels, Proximus, Aéroports de Paris, Delhaize, Nintendo, Adobe, SD Worx, Bol.com, Randstad, de Vlaamse overheid, Deloitte, AB Inbev, SNCF, le Ministère de la Culture  Français.

Neem een kijkje op onze website: www.theovaloffice.be/nl-be/

Contact

• Mechelsesteenweg 271 b10.1 - 2018 Antwerpen • Havenlaan / Avenue du port 86C b15 - 1000 Brussel • Tolstraat 199 - 1074 VJ Amsterdam • 28 Av. de St Ouen - Paris 75018

www.theovaloffice.be