The Oval Office creatief bureau van de Vlaamse overheid

The Oval Office is de komende vier jaar, binnen een nieuwe raamovereenkomst het vaste creatieve bureau voor alle entiteiten van de Vlaamse overheid. Het werkt nieuwe concepten en campagnes uit binnen de bestaande huisstijl. Na een pitch met vier andere bureaus, koos het Departement Kanselarij en Bestuur voor de live communicatie-aanpak van The Oval Office.

Creatieve communicatietools

Alle 72 departementen en agentschappen van de Vlaamse overheid kunnen de komende jaren een beroep doen op het team grafisch ontwerpers, account- en projectmanagers van The Oval Office. Ze gaan creatief aan de slag met de bestaande Vlaamse huisstijl, geven ze vorm, puren ze uit en vertalen ze in concrete communicatiecampagnes of -tools.

Zo creëerde het bureau de afgelopen weken een nieuwe look and feel voor de handleidingen voor Onroerend Erfgoed, communicatietools voor de Luchtvaartdag, een opmaak van de strategienota Vlaanderen - Verenigde Staten van Amerika en infografieken voor de Gezondheidsconferentie van het Agentschap Zorg en Gezondheid. Onderzoeksresultaten werden daarin vertaald naar toegankelijk beeldmateriaal voor parters en pers.

In de pijplijn zitten onder meer een nieuwe website voor de Vlaamse Adviesraad voor Innoveren en Ondernemen (VARIO), een brochure voor Flanders Investment & Trade (FIT) en een campagnewebsite en digitale brochure voor scholen, in opdracht van het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION).

Gedurfd, maar trouw aan de filosofie

Binnen de Vlaamse overheid wordt de opdracht gecoördineerd door het Departement Kanselarij en Bestuur. Dat koos voor The Oval Office, omdat het in de kandidaatstelling een creatief en origineel voorstel afleverde, dat toch trouw bleef aan de huisstijl en filosofie van het merk Vlaanderen.

The Oval Office heeft ook al een raamovereenkomst met het Agentschap voor Natuur en Bos voor de creatie en productie van interne en externe communicatiecampagnes en -tools.

Barbara Verougstraete Perscontact , The Oval Office