The Oval Office connecteert met Mediahuis Connect

The Oval Office stond deze week in voor de lancering van ‘Connect and more’ (www.connectandmore.be), het nieuwe content- en inspiratieplatform van Mediahuis Connect. Met dit nieuwe initiatief zet de regie van de Mediahuis newsbrands volop in op het aanbieden van relevante en inspirerende content aan adverteerders, media en creatieve agentschappen. Het platform is gelanceerd tijdens een live event, waar Mediahuis Connect de resultaten van een grootschalige studie over de veerkracht van merken onthulde.

Mediaprofessionals inspireren met relevante content

Aan Connect and more is een belangrijk live aspect gekoppeld. Tijdens de eerste Connect and more session in The Egg in Anderlecht, kregen afgelopen dinsdag meer dan 120 marketing en mediaprofessionals in primeur de resultaten te horen van een grootschalige nationale studie over de veerkracht van 200 merken. Daaruit blijkt dat merken pas relevant zijn als ze consumenten helpen om veerkrachtig in het leven te staan. En als ze hen helpen om te gaan met de vele veranderingen en uitdagingen waarmee ze dagelijks geconfronteerd worden.

Prof. Gino Verleye van UGent die het onderzoek in opdracht van Mediahuis Connect uitvoerde, lichtte er een aantal key points uit. Tijdens een panelgesprek gingen Guy Elewaut, marketingdirecteur bij Colruyt Laagste Prijzen, Balder D’hondt, marketingdirecteur bij Volvo Cars Belux en Liesbeth Van Impe, hoofdredactrice van Het Nieuwsblad dieper in op de rol die merken en media kunnen spelen in de beleving van consumenten.

Van strategie en conceptontwikkeling tot creatie en uitvoering

The Oval Office stond Mediahuis Connect in een eerste fase bij in de strategische en conceptuele ontwikkeling van Connect and more. Verder nam het bureau ook de creatie en productie op zich van het online platform zelf, alle communicatie voor, tijdens en na het event en de volledige creatieve en praktische uitwerking van de live beleving.

Barbara Verougstraete The Oval Office