The Oval Office brengt SD Worx collega’s met live communicatie dichter bij elkaar

Live communicatiebureau The Oval Office werkte voor het tweede jaar op rij een interne campagne uit voor HR-dienstenleverancier SD Worx. Het doel: 500 individuele KMO-medewerkers van verschillende leeftijden en met verschillende functies, talenten en verwachtingen dichter bij elkaar brengen en nog beter laten samenwerken. Het team van The Oval Office zette alle collega’s letterlijk ‘in the picture’ in een stickerboek en bracht hen met elkaar in contact via het ruilen van stickers. De nieuwe contacten werden nog eens versterkt tijdens een finale get together.

Band tussen collega's versterken

Ook vorig jaar werkte The Oval Office een interne campagne uit voor SD Worx. Toen was het de bedoeling om de medewerkers meer voeling te laten krijgen met de uitdagingen en prioriteiten van hun klanten. Onrechtstreeks leidde dat ook tot een betere match tussen de collega’s onderling. Onder het motto 'Tous ensemble' kiest SD Worx er dit jaar voor om die band verder te versterken, zodat de medewerkers elkaar nog beter zouden leren kennen, om samen naar een nog beter resultaat toe te werken.

Stickerhype op de werk- en dansvloer

De tool die The Oval Office daarvoor ontwikkelde: een volledig op maat ontworpen stickerboek en 500 stickers van alle collega’s. Want bij SD Worx vormen mensen - namen en gezichten - de kracht van de organisatie. Door elkaar complimenten te geven, konden de medewerkers stickers verzamelen. Daarna kwam het erop aan om het album te vervolledigen door dubbele stickers om te ruilen. Die konden ze via een door The Oval Office ontwikkelde website aanbieden. Maar ruilen gebeurde natuurlijk in real live op de werkvloer. Het zorgde voor een ware stickerhype en collega’s over diensten en kantoren heen kwamen, soms voor het eerst, met elkaar in contact.

Die nieuwe contacten bestendigen op de dansvloer, en de laatste nog ontbrekende stickers ruilen, gebeurde tijdens de Proxy Night, een live event voor alle medewerkers in Hasselt. Ook hier werd de kracht van complimenten en respect voor collega's in de verf gezet, onder meer aan de hand van een persoonlijke video. De volledige campagne gaf een enorme boost aan het bedrijf. De verbeterde band tussen de medewerkers zal de komende maanden dan ook ongetwijfeld z’n vruchten afwerpen en leiden tot een nog sterkere dienstverlening naar de klanten toe.

Barbara Verougstraete The Oval Office