Thalys verwelkomt The Oval Office

Het Brusselse team van The Oval Office werkte voor Thalys een interne belevingscampagne uit om de medewerkers te verwelkomen in een nieuwe structuur. Eén week lang werden de kantoren in België en Frankrijk omgetoverd tot een echte thuis: Welkom thuis!

Thalys is sinds eind maart een zelfstandig spoorwegbedrijf. 400 collega's van de NMBS en de SNCF kwamen daardoor met 200 collega’s onder hetzelfde Thalys-dak terecht. Om hen te verwelkomen in die nieuwe bedrijfsstructuur, en om hen gerust te stellen dat de verandering ook voor hen positieve gevolgen heeft, ging Thalys op zoek naar een communicatiepartner. Het Brusselse team van The Oval Office liet zich niet afschrikken door de strikte deadline, deed een voorstel en werd door Thalys uitgekozen na een pitch met 2 andere bureaus.

Welkom thuis

Creatieven en event architects van het bureau gingen aan de slag met de bekende slogan van Thalys Van harte welkom en maakten er Welkom thuis van. Ze toverden de kantoren in Brussel, Luik, Parijs en Antwerpen om tot echte ‘pop-up’ huiskamers. Een week lang konden de medewerkers tussen het werk door ontspannen in een gezellige zithoek met kussens, een drankje of iets lekkers nemen uit de goed gevulde koelkasten en samen een foto nemen. Overal - aan de receptie, op de vloer, aan de koelkasten tot zelfs aan de spiegels in de toiletten - hingen positieve boodschappen om de nieuwe medewerkers te verwelkomen en een warm thuisgevoel te geven: doe alsof je thuis bent, carpe diem, na inspanning komt ontspanning… Het resultaat? 600 medewerkers voelen zich bij Thalys van harte welkom en deel van de familie.

Olivier Trop Strategic Director, The Oval Office