SD Worx en The Oval Office steken 75 goede doelen een hart onder de riem

Medewerkers- en klantencampagne ten voordele van de strijd tegen Corona

SD Worx, de marktleider op vlak van HR-oplossingen bestaat 75 jaar. En zelfs in deze uitdagende tijden waar het coronavirus ons allen in de greep heeft, wil SD Worx dit momentum niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom heeft het samen met The Oval Office de interne en externe communicatiecampagne “75.000 sparks voor 75 goede doelen” ontwikkeld waarmee het in totaal 150.000 euro wil schenken verspreid over 75 goede doelen genomineerd en gekozen door de collega’s van SD Worx. Speciale aandacht gaat uit naar initiatieven die helpen het Coronavirus te overwinnen.

75.000 sparks, 75.000 lichtpuntjes in onzekere tijden

Gedurende het hele jubileumjaar 2020 worden de 4.600 medewerkers en 68.000 klanten van SD Worx wereldwijd opgeroepen om sparks – toffe samenwerkingen, warme initiatieven en sterke verhalen – te verzamelen voor het goede doel, tegen Corona. Met elk verhaal dat gedeeld wordt, elke e-card die via sdworx75.com verstuurd wordt of elke activiteit die opgezet wordt, worden sparks vezameld voor het goede doel. Worden er 75.000 sparks verzameld? Dan schenkt SD Worx 150.000 euro verspreid over 75 goede doelen gekozen

Michael Custers, Chief Marketing Officer de SD Worx: “Waarom we sparks gekozen hebben? Omdat ze dingen doen schitteren. Ze brengen mensen samen, verbinden, zorgen voor chemie en warmte en geven uiteindelijk vuurwerk. En daar gaan we bij SD Worx al 75 jaar voor – binnen onze eigen organisatie en bij onze klanten. Want wie bij ons komt werken, krijgt de ruimte om te leren, de flexibiliteit om zich te ontplooien en de kans om zich goed te amuseren. Die bagage – passie, kennis en werkplezier – dragen we over op onze klanten en hun medewerkers, wat ook in hun bedrijf tot inspirerende resultaten leidt. Zo laten we elkaar groeien. In deze onzekere tijden zijn die sparks extra lichtpuntjes in de duisternis, een teken van hoop. Laten we elkaar door dik en dun steunen, want we zijn er voor elkaar.”

Een geïntegreerde live+communicatie campagne

De campagne, in maart bedacht door The Oval Office, heeft als centrale hub de 4-talige website www.sdworx75.com. Via dit platform verzamelen medewerkers sparks met hun collega's en met hun klanten. Dat kan door persoonlijke ervaringen te delen op de website, door persoonlijke e-cards te versturen om collega's of klanten te bedanken, te feliciteren of een hart onder de riem te steken of door zich in te schrijven voor een digitale speeddate onder de collega's van SD Worx. Zo brengt de campagne medewerkers en collega's opnieuw wat dichter bij elkaar, ook al kan dat nu dan enkel digitaal.

De campagne is enthousiast onthaald, op amper één maand tijd werd al 40% van de 75.000 sparks verzameld. Een enorm engagement van de medewerkers van SD Worx die nu grotendeels van thuis uit werken. De oproep via e-mail en intranet werd enthousiast beantwoord: collega's nomineerden massaal goede doelen, stuurden e-cards en schreven zich in voor de eerste sessie van de digitale speeddate. Ook naar klanten werden e-mailings en berichten via de sociale media verstuurd  met de uitnodiging om e-cards te versturen. Kortom, een geslaagde start van de campagne die nog de rest van het jaar loopt.

Client: Michael Custers, Cathy Janssens
Agency: The Oval Office
Account team: Isabelle De Schryver, Mieke Fonck, Charlotte Delagaye, Eva Vandyck
Strategy & Creative Concept: Wouter Boits, Isabelle De Schryver, Mieke Fonck
Branding & Design: Roel Craen
Digital development: Livewall

Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office geïntegreerde campagnes die een slimme mix maken tussen live (events en brand activation) en communicatie (on- en offline). Met slechts één doel: ‘mensen merken laten beleven’. Het bureau introduceerde in 2012 het begrip Live Communicatie in de Belgische markt en sloot daarmee aan bij de groeiende (internationale) visie die merkbeleving centraal plaatst in de communicatiestrategie. The Oval Office werkt vanuit Antwerpen, Brussel, Gent en Amsterdam en telt 65 medewerkers, experten in corporate & marketing evenementen, digital marketing, brand activation, communicatie, content marketing en PR. The Oval Office werkt voor heel wat gerenommeerde organisaties en merken waaronder AB Inbev, Adobe, Actiris, Adecco, Agentschap voor Natuur en Bos, BMW, Brussel Mobiliteit, bpost bank, Google, Jobat Media, Kanselarij van de Eerste Minister, Lineas, Nintendo, Proximus, PSA, Randstad, Ricola, SD Worx, Stad Gent, Stad Antwerpen, UGent, Unicef, VITO en de Vlaamse overheid. The Oval Office is lid van ACC Belgium en stichter-aandeelhouder van 27Names, Europe’s live communication agency. Meer info op www.theovaloffice.be.

Veemarkt 135
1019 CC Amsterdam