Proximus kiest The Oval Office als unieke partner voor merkactivaties

Na een uitgebreid selectieproces - begeleid door PitchPoint - heeft Proximus beslist om met het live+communicatiebureau The Oval Office aan de slag te gaan om stapsgewijs alle live experiences, gericht naar residentiële en professionele klanten, uit te werken. De samenwerking begint onmiddellijk en voor onbepaalde duur.

Proximus ging op zoek naar een lead agency voor de conceptontwikkeling, creatie en productie van alle product- en sponsorgerelateerde live activaties. Dit omvat jaarlijks kleine en grote, lokale en nationale live belevingen waaronder B2B en B2C-evenementen, brand activations, festivals en POS-activaties. Vandaag werkt Proximus samen met verschillende agentschappen maar wou om efficiëntie-redenen al de activaties consolideren bij één live experience partner. The Oval Office zal samenwerken met het eco-systeem SILK om de juiste brand experience strategy te kunnen uitrollen, geïnspireerd door de overkoepelende campagnes.

Strategische, creatieve en transversale visie

Stijn Willockx, Head of sponsoring & events Proximus: “The Oval Office heeft indruk gemaakt met zijn strategische, creatieve en transversale visie die ons zal helpen onze experiences intern nog meer te aligneren. Daarnaast speelt hun uitgebreide expertise op het vlak van live belevingen mee. We werden overtuigd door de digitale mindset bij het ontwikkelen van innovatieve concepten, die daarenboven modulair kunnen worden ingezet. Tot slot waren we ook op zoek naar een partner met voldoende slagkracht om het grote aantal activaties op een kwalitatieve manier te kunnen managen.  Ik houd eraan ook alle andere agentschappen te bedanken voor hun inspanningen en voor het geleverde creatieve werk.”

Wouter Boits, CEO The Oval Office: “We zijn heel erg trots en staan te popelen om als experience partner van Proximus te mogen starten. Het is een heel mooie uitdaging: het bedrijf staat niet enkel bekend als een van de meest innovatieve telecomspelers in Europa, maar ook als voortrekker in de aanpak van haar marketing en communicatie. Kijk maar naar het toch vernieuwende eco-systeem SILK dat een nieuwe manier van ‘samen werken’ inluidt tussen adverteerder en bureau; veel meer aangepast aan onze tijden. Als overtuigde believer in de kracht van live belevingen zijn we erg enthousiast om via creatieve en effectieve merkactivaties mee te helpen het merk Proximus te laten beleven door de Belgische consumenten en bedrijven. The Oval Office zal als lead agency voor activaties blijven werken met Event Masters als logistieke partner.”

Olivier Trop managing director

Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office geïntegreerde campagnes die een slimme mix maken tussen live (events en brand activation) en communicatie (on- en offline). Met slechts één doel: ‘mensen merken laten beleven’. Het bureau introduceerde in 2012 het begrip Live Communicatie in de Belgische markt en sloot daarmee aan bij de groeiende (internationale) visie die merkbeleving centraal plaatst in de communicatiestrategie. The Oval Office werkt vanuit Antwerpen, Brussel, Gent en Amsterdam en telt 65 medewerkers, experten in corporate & marketing evenementen, digital marketing, brand activation, communicatie, content marketing en PR. The Oval Office werkt voor heel wat gerenommeerde organisaties en merken waaronder AB Inbev, Adobe, Actiris, Adecco, Agentschap voor Natuur en Bos, BMW, Brussel Mobiliteit, bpost bank, Google, Jobat Media, Kanselarij van de Eerste Minister, Lineas, Nintendo, Proximus, PSA, Randstad, Ricola, SD Worx, Stad Gent, Stad Antwerpen, UGent, Unicef, VITO en de Vlaamse overheid. The Oval Office is lid van ACC Belgium en stichter-aandeelhouder van 27Names, Europe’s live communication agency. Meer info op www.theovaloffice.be.

Veemarkt 135
1019 CC Amsterdam