PFL en The Oval Office laten het grote publiek VITO beleven op SuperNova

Tienduizend bezoekers hebben zich het afgelopen weekend laten onderdompelen in de duurzame en hoogtechnologische wereld van het VITO Sustainability Paviljoen op SuperNova in Antwerpen. The Oval Office creëerde er in opdracht van audiovisueel productiebedrijf PFL een grootse live beleving waarin het publiek kon kennismaken met technologische innovaties en duurzame onderzoeksprojecten van VITO.

Hoogmis van de duurzame ontwikkeling

Als Vlaamse, onafhankelijke onderzoeksorganisatie op het gebied van cleantech en duurzame ontwikkeling, kon VITO niet ontbreken op SuperNova. Het festival op het Antwerpse Eilandje was van 27 tot 30 september the place to be voor wie op zoek was naar inspiratie, innovatie en netwerkmogelijkheden met de game changers en bedrijven van morgen.

6 domes en 3 tentstructuren

In opdracht van en in samenwerking met het audiovisueel productiebedrijf PFL, ontwierp en realiseerde The Oval Office op een terrein van 1.200 m² een tentendorp bestaande uit 9 constructies waaronder 6 dômes. Bezoekers konden in het VITO Sustainability Paviljoen aan de hand van tientallen live experiences ontdekken hoe VITO-onderzoekers met technologische innovaties op het vlak van energie, materialen, chemie, landgebruik en gezondheid de transitie naar een duurzame wereld versnellen.

Interactief parcours

Het bureau stond in voor de conceptuele inkleding van de dômes en werkte een heus parcours uit waarbij het publiek verschillende projecten van VITO kon ontdekken. Het parcours omvatte duidelijke infoborden uit honinggraatkarton en interactieve belevingen waarbij je bijvoorbeeld zelf CO2 kon capteren, je netvlies kon laten fotograferen en deelnemen aan het Oog voor Diabetes project of carbstones kon ontdekken.

Andere hoogtepunten zijn de productie van een 360°-infofilm rond aardwarmte en het ontwerpen van de interactieve touchscreen animatie waarbij de bezoeker kon ontdekken hoe hij het CO2 -niveau in zijn eigen huis, wijk of stad kan verminderen.

Tijdens het weekend vonden ook een aantal optredens van Lieven Scheire plaats waarin de wetenschapper-comedian demonstreerde hoe innovatieve technologieën aan de basis kunnen liggen van een duurzame maatschappij.

Social media-campagne

Ter promotie van het VITO Sustainability Paviljoen rolde het digitale marketingteam van The Oval Office in aanloop van SuperNova ook een communicatiecampagne uit op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.

Barbara Verougstraete The Oval Office