CREATIVE DIRECTOR KRISTOF SNELS VERSTERKT MANAGEMENT THE OVAL OFFICE

Kristof Snels vervoegt The Oval Office als Creative Director. Hij maakt ook deel uit van het management van het bureau naast CEO Wouter Boits en managing partners Isabelle De Schryver en Olivier Trop (België) en Bart Van Wanrooij (Nederland).

Kristof brengt meer dan 20 jaar ervaring mee in het bouwen van merken en het bedenken en uitwerken van creatieve campagnes. Hij deed ervaring op bij verschillende creatieve bureaus zoals Duval Guillaume en Grey Brussels als copywriter, conceptbedenker en creatief directeur. De voorbije jaren leidde hij de creatieve en strategische afdeling bij LDV United waar hij verantwoordelijk was voor de creatieve campagnes van o.a. Special Olympics, Mooimakers, Kind en Gezin, De Lijn, CM, UHasselt, Devos & Lemmens, Opel en stad Antwerpen.

Na zijn vertrek bij LDV United was hij aan de slag als onafhankelijk creatief en strategisch adviseur en werkt hij onder andere in opdracht van Publicis Groupe Brussel als creatief directeur voor Orange en Mercedes. Met zijn werk won hij vele CCB Awards, Cannes Lions, Eurobest awards, Clio’s en ook 5 gouden EFFIE’s awards.

Mensen merken laten beleven

The Oval Office is sinds de start in 2012 uitgegroeid tot een toonaangevend bureau in België en Nederland en werkt zowel interne als externe live + communicatiecampagnes uit voor merken zoals BMW, Google, Nintendo, Randstad, de Vlaamse overheid, Actiris, Stad Gent, Adobe, Brussel Mobiliteit, SD Worx, Unicef, VITO. Het bureau is eind 2019 uitgeroepen als Best World Event Agency op het BEA World Festival.

Wouter Boits, CEO The Oval Office: “Met de komst van Kristof concretiseren we onze ambitie op vlak van creativiteit. Meer dan ooit willen we mensen merken laten beleven via campagnes die de kracht van live belevingen en van creatieve communicatie combineren. We zijn overtuigd dat we samen met Kristof de lat nog hoger kunnen leggen en onze teams kunnen uitdagen en coachen tot het creëren van sterk creatief werk.”

Kristof Snels, Creative Director: “Mijn keuze voor The Oval Office is misschien wat verrassend maar ik geloof heel sterk in de kracht van experiences. Belevingen worden steeds belangrijker voor de consumenten en krijgen ook meer en meer aandacht bij bedrijven en organisaties. Zowel intern als extern. En dat vind ik ook helemaal terecht. Mensen zijn op zoek naar ervaringen. Echte dingen meemaken of voelen. Het zijn momenten die bijblijven, die impact hebben. Ik geloof dat experience steeds vaker de kern zal worden van een communicatieplan in plaats van een afzonderlijk traject. Ik kijk er naar uit om samen met de teams in België en Nederland de impact van de campagnes nog te vergroten met een extra creatieve boost.”

Olivier Trop

Managing partner