Agentschap Natuur en Bos kiest voor The Oval Office

Live communicatiebureau The Oval Office (www.theovaloffice.be) zal de komende drie jaar binnen een nieuwe raamovereenkomst de creatie en de productie van interne en externe communicatiecampagnes- en tools voor het Agentschap voor Natuur en Bos verzorgen. Na een pitch met vier andere bureaus, koos het Agentschap voor de aanpak van The Oval Office die gericht is op een mix van creatieve communicatie en verrassende merkbelevingen. In opdracht van het Agentschap voor Natuur en Bos ontwikkelt het bureau al voor het derde opeenvolgende jaar de campagne van de Week van het Bos.

Binnen het Agentschap voor Natuur en Bos werken elke dag 850 medewerkers aan het behoud, de bescherming en de ontwikkeling van natuur, bos, parken en openbaar groen in Vlaanderen.  Teneinde eenvormigheid en continuïteit te  creëren in zijn interne en externe communicatie schreef het Agentschap een aanbesteding uit voor een raamovereenkomst van drie jaar.

The Oval Office  die zich steeds meer als full-service communicatiebureau profileert heeft het Agentschap kunnen overtuigen door de geïntegreerde aanpak die het voorstelde. Zo zal het bureau haar expertises zowel op het vlak van creatieve communicatie als van content marketing, PR en live inzetten in het kader van de interne en externe campagnes voor het Agentschap.

Eén van bekendste communicatiecampagnes van het Agentschap is de Week van het Bos. Die wordt dit jaar voor de derde keer verzorgd door The Oval Office. Onder het motto ‘De Natuurhelden staan paraat’ staat de campagne dit jaar in het teken van de boswachter, en de honderden andere helden die hem of haar bijstaan om de Vlaamse natuur te doen schitteren. Van zondag 11 tot en met zondag 18 oktober kan het publiek tijdens boswandelingen, belevings- en kinderspeurtochten op ontdekking gaan ‘achter de bomen’ van het bos.

Olivier Trop Strategic Director, The Oval Office