1600 klanten van SD Worx KMO vieren 15de verjaardag tijdens huiskamerconcerten

The Oval Office zorgt voor creatief hoogstandje met de organisatie van 81 simultane live belevingen

Vrijdagavond 12 oktober, 20 uur. In 81 huiskamers van het HR-dienstverleningsbedrijf SD Worx-medewerkers verspreid over heel België zitten genodigden in spanning te wachten op de eerste noten van Flip Kowlier, Blanche, Sioen of één van de andere 81 Belgische topartiesten die zullen optreden tijdens de SD Worx KMO Intimate Concerts. De kaarsjes branden, de glazen zijn ingeschonken, het licht wordt gedimd. Er brandt nog één vraag op de lippen van de aanwezigen: wie komt er optreden?

SD Worx KMO engageert klanten én medewerkers tijdens intieme live beleving

Om haar 15de verjaardag te vieren daagde de KMO-afdeling van SD Worx live communication bureau The Oval Office uit een brand experience te bedenken die de bedrijfswaarde van proximiteit tussen klanten en medewerkers extra in de kijker zou zetten. De live- en communicatieteams van het bureau kwamen met het origineel idee om de klanten uit te nodigen voor een exclusief verrassingsoptreden maar deze keer niet in een grote concertzaal maar … in de huiskamers van de medewerkers zelf!

De kracht van live communication tot de 81ste macht

SD Worx KMO was op zijn minst verrast door het voorstel, maar gaf het bureau een GO! Na een eerste communicatiefase waarbij een honderdtal medewerkers bereid gevonden werden om hun huiskamer open te stellen, werden klanten uitgenodigd op één van de Intimate Concerts. In een mum van tijd meldden meer dan 1.600 klanten zich.

Op vrijdagavond 12 oktober werden er dus in heel België, niet minder dan 81 huiskamerconcerten georganiseerd met optredens van onder anderen Flip Kowlier, Guy Swinnen, Blanche, Sioen, Tom Kestens, Alice on the Roof, Jean Bosco Safari en Roscoe.

#IntimateConcerts trending

Dat de Intimate Concerts een succes waren, bleek al snel door de vele reacties op de interne ‘proxy’ Facebookgroep. Op het einde van de avond zelf telden we al een 400-tal enthousiaste comments, filmpjes en foto’s.

In lijn met proxywaarden

Marketing director van SD Worx Luc Van Praet: "Het voorstel van The Oval Office lag helemaal in lijn met onze proxywaarden: respect, proximiteit, inlevingsvermogen en trots. Voor ons dé reden om voor dit concept te kiezen. Maar deze betrokkenheid en het overdonderend enthousiasme van de collega's én de uitermate positieve reacties van onze klanten, dat hadden we nooit verwacht. Een absoluut geslaagde avond!"