VITO STAAT SAMEN MET THE OVAL OFFICE OP HET SLOTFESTIVAL VAN FTI

27 maart 2024

©Stijn Boelens Photography

De Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek (VITO) mocht niet ontbreken op het Slotfestival van Flanders Technology & Innovation (FTI) in Antwerpen. The Oval Office creëerde een indrukwekkende stand waar VITO drie impactdomeinen op een interactieve manier aan het grote publiek kon voorstellen.

‘The future is sustainable’, dat was het concept waarmee VITO naar het FTI Slotfestival in Antwerpen trok. The Oval Office bracht dit concept tot leven in twee domes die met elkaar verbonden waren. Bij aankomst werden de bezoekers via een korte bevraging meteen uitgedaagd om over de duurzaamheid van hun eigen toekomst na te denken. Op hun parcours doorheen de domes ontdekten ze het baanbrekend onderzoek, de inspirerende inzichten en de praktische oplossingen waar VITO rond werkt op drie belangrijke domeinen: grondstoffen, klimaat en leefomgeving. Om af te sluiten konden de bezoekers de enquête opnieuw invullen en werden ze geconfronteerd met hun veranderde kijk op de rol die ze zelf spelen in het streven naar een duurzame toekomst.

Als experience-driven communicatiebureau werkte The Oval Office de stand uit als een belevingsparcours, zodat de bezoekers de impact van duurzame oplossingen op hun eigen toekomst konden ontdekken. The Oval Office ging de uitdaging aan om complexe onderwerpen te vertalen in menselijke taal. Het bureau stond in voor zowel de conceptuele inkleding als voor de productionele uitvoering, waarbij duurzaamheid steeds een bepalende factor was. Om de resterende ecologische voetafdruk ten gevolge van transport en productie te compenseren, zal VITO in samenwerking met The Oval Office bomen planten in Madagaskar.

Het FTI Slotfestival vond plaats op 23 en 24 maart in de Lotto Arena én het Sportpaleis. Gezinnen kwamen er spelenderwijs te weten hoe technologie van eigen bodem wordt ingezet voor een duurzame toekomst.

EINDE PERSBERICHT

Perscontact: [email protected]