THE OVALE OFFICE TEGEN PHISHING

24 oktober 2023

‘t Zit in de details

Safeonweb heeft een unieke tool ontwikkeld om onbetrouwbare websites te herkennen. Iedereen kan de nieuwe browsextensie snel en eenvoudig installeren op de computer. Voor de lancering van deze tool creëerde The Oval Office een campagne die sensibiliseert om altijd goed de URL te checken. Want cybercriminelen weten dat ze met één extra leesteken, een weggelaten karakter of een verplaatst symbool een compleet andere URL kunnen maken. En daar letten de meeste mensen niet op. De misleiding zit dus in de details. Check alvast nog eens de titel van dit persbericht en vind de fout!

Campagnebeeld

‘t Zit in de experience

De campagne werd gelanceerd met een persconferentie aan het Brusselse noordstation. Voor deze activatie werd een levensgrote ‘valse’ URL van www.safe_onweb.be gemaakt. In de underscore zat een freerunner verstopt, vermomd als cybercrimineel, die over en tussen de letters van de URL voor spektakel zorgde bij de voorbijgangers. Hij mengde zich ook tussen de omstaanders, probeerde mee te gluren op hun smartphones en zette het op een lopen.

Deze activatie ging door in Brussel en Luik, en gaat nog naar één andere grote Belgische stad.

De campagne wordt verder tweetalig ondersteund met een tv-campagne, cinema, print, video op social & digital media en een native content campagne.

Download al het campagnemateriaal op www.safeonweb.be/nl/campagnemateriaal

‘t Zit in de URL

Phishing is een groeiend probleem en cybercriminelen gaan alsmaar gesofisticeerder tewerk. Via vervalste websites van banken of andere organisaties proberen ze persoonlijke gegevens en/of geld te ontfutselen. En al te vaak slagen ze daar ook in. Het Centrum voor Cybersecurity België wil internetgebruikers waakzaam maken voor kleine anomalieën in de schrijfwijze van de URL van de websites waar ze naartoe surfen of waar ze via een link op terecht komen. Want dat is eigenlijk de enige manier om zeker te zijn of een website betrouwbaar is of niet.

• Client: CCB
  • Contact: Katrien Eggers, Communicatieverantwoordelijke en woordvoerder
  • Agency: The Oval Office
  • Account Team: Line Reynaert, Céline de Vreese, Egon Buyck
  • Strategy: Bart De Leeuw, Michaël Marchand
  • Creative Director: Sebastien Van Reet
  • Creation: Gino Keymeulen, Alex Skim
  • Design: Flor Aguilar
  • TV: Volstok
  • Media: Zigt

Persberichten in je mailbox

The Oval Office is een creatief communicatiebureau dat de beleving van mensen centraal stelt in elke campagne. Met een team van 100+ experts werken we vanuit onze kantoren in Amsterdam, Antwerpen, Brussel en Parijs. We mixen live, digital, content, social, loyalty en media tot opmerkelijke interne en externe campagnes. The Oval Office werkt onder andere voor Google, BMW, B&B Hotels, Proximus, Aéroports de Paris, Delhaize, Nintendo, Adobe, SD Worx, Bol.com, Randstad, de Vlaamse overheid, Deloitte, AB Inbev, SNCF, le Ministère de la Culture  Français.

Neem een kijkje op onze website: www.theovaloffice.be/nl-be/

Contact

• Mechelsesteenweg 271 b10.1 - 2018 Antwerpen • Havenlaan / Avenue du port 86C b15 - 1000 Brussel • Tolstraat 199 - 1074 VJ Amsterdam • 28 Av. de St Ouen - Paris 75018

www.theovaloffice.be