The Oval Office leest mee op Vlaanderenleestdag

Op 23 april, niet toevallig Wereldboekendag, zit heel Vlaanderen verzonken in een goed boek. Vlaanderenleestdag is een initiatief van de Vlaamse overheid, in kader van het Leesoffensief. Zij bundelen voor het tweede jaar op rij de krachten om iedereen het plezier van het lezen te laten (her)ontdekken. Ook deze keer creëerde The Oval Office een ludieke mediacampagne.

Lees. Altijd. Overal.

Of je nu thuis bent, onderweg, op het werk of op school: als je een boek of telefoon bij de hand hebt, kan je lezen. Overal én altijd. Dat wil Vlaanderenleestdag deze editie in de verf zetten. Daarom dagen de organisatoren alle scholen, bedrijven en verenigingen in Vlaanderen uit om mee tijd te maken om boeken te lezen door een bijzondere leesplaats in te richten of een speciaal leesmoment in te lassen.

The Oval Office bedacht een concept waarin op een speelse manier het plezier van lezen wordt benadrukt. Elke afbeelding in de reeks visuals toont iemand die zo diep in een verhaal is opgegaan dat hun oorspronkelijke taak of bezigheid vergeten wordt. Deze visuals worden zowel in print als online via sociale media verspreid onder de verschillende doelgroepen.

Dus… geen excuses meer, pak een boek vast op 23 april en lees mee. Lees je graag op locatie? Ontdek dan alle activiteiten in je buurt op vlaanderenleestdag.be

Credits

• Client: Vlaamse overheid (Departement Cultuur, Jeugd & Media, Departement Onderwijs & Vorming), Iedereen Leest vzw, Literatuur Vlaanderen
  • Contact: Pauline D'Haene, Karen Vandenbeck